Apa beza Ostematrix Shaklee dengan pil kalsium lain yang ada di pasaran? Tak boleh ke ambil mana-mana pil kalsium pun? Sebelum ini Aini ada buat entry berkaitan kandungan, manfaat dan keistimewaan Ostematix Shaklee. Entry kali ini lebih menerangkan keistimewaan dan perbezaan Ostematrix Shaklee dengan pil kalsium lain di pasaran. Aini akan selitkan juga testimoni orang yang sangat berpuas hati dengan Ostematrix Shaklee ini juga ya.

Apa Kandungan Ostematrix Shaklee?

Ostematrix Shaklee mengandungi kalsium, vitamin D, magnesium, zink, tembaga, mangan, dan boron. Kenapa Ostematix Shaklee perlu ada semua kandungan di atas?

Ostematrix Shaklee merupakan pil kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, vitamin D, magnesium, zink, tembaga, mangan, dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh  dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalisum akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita telah berumur secara berkesan.

Kajian menunjukkan kalsium Ostematrix Shaklee diserap sepenuhnya selepas 12 jam diambil. Itulah sebabnya cadangan terbaik pengambilan Ostematrix Shaklee adalah 4 biji sebelum tidur. Bangun pagi akan lebih segar dengan penyerapan kalsium yang hampir optimum.


Perbezaan pil kalsium Shaklee dengan pil kalsium jenama lain. Pil kalsium yang baik perlu mengandungi kesemua kalsium, vitamin D, magnesium, zink, tembaga, mangan, dan boron untuk penyerapan kalsium yang maksimum oleh tubuh dan mengelakkan endapan mineral lain.


Aini mula ambil Ostematrix Shaklee semasa menyusukan Ammar. Niat asal untuk bantu penyusuan. Alhamdulillah banyak membantu meningkatkan kesihatan diri juga. Ostematrix menampung kekurangan kalsium sebab masa mengandungkan Ammar 6 bulan saya dah mula sakit-sakit pinggul dan belakang. Masa tu tak kenal Shaklee lagi. Kalsium dalam susu ibu juga membantu tumbesaran bayi.

Apa kesan Aini ambil Ostematrix Shaklee?


1) Bantu penyusuan

 2) Mengelakkan kaki kejang ketika tidur malam

 3) Mengelakkan sakit pinggul dan belakang


 4) Tidur lebih lena dan bangun pagi lebih segar

5) Tiada masalah sembelit lebih-lebih lagi ketika hamil dan berpantang

Jom tengok testimoni pengguna Ostematrix Shaklee ini.

1) Puan Jacky Bass
Sembelit selepas operation melahirkan anak pertama memang mimpi ngeri bagi saya..xsanggup rasanya menahan luka belahan di perut bila ke toilet..
2 hari lepas saya selamat melahirkan anak kedua saya. Baby kali ni memang saya x tinggal 2-4 biji Ostematrix sebelum tidur..Belajar dari pengalaman sebab kali ni pon c-sec.
Hasilnya Alhamdulillah.. tiada lagi mimpi ngeri.. Pagi ni dah selamat buang air besar dan tiada sembelit langsung. Semuanya smooth sahaja..syukur sangat..
Ostematrix membantu melembutkan najis di samping menggalakkan susu badan dan menghilangkan sakit pinggang ibu berpantang..
Saya amalkan Ostematrix sejak awal mengandung lagi, memang xde cramp kaki sampai akhir pregnancy walaupun baby saya lahir besar..Alhamdulillah, Biiznillah..

2) Puan Asma Ummi Amina
Sy nak share testi utk AJHT + OsteMatrix.. Sebulan lps sy belikan utk mak yg sllu ngadu sakit kaki/lutut/badan especially bila musim hujan. Mak start makan Oste dulu..x da apa2 masalah..lutut dh kurang sakit..pastu add on AJHT..br 2-3hari makan, trus sakit 1 badan sampai almost nak demam..tp teruskan jgk makan sbb anggap ini healing crisis..after 1wk semuanya back to normal. Skrg dh sebulan consumed...mak kata x da lagi sakit2 kaki/lutut,sengal2 badan pun x kerap...badan pun cergas sj sekian dulu testi sy...hehehhe...blh ctc sy atau pengedar anda utk vit ni ok!

Testimoni bergambar..


















Pengedar Shaklee Bangi & Kota Damansara
Aini Ahmad
No HP : 013-3336573
Instagram : ummimarsya
 
Anda juga boleh mendapatkan produk Shaklee daripada Pengedar Shaklee berhampiran anda.

Post a Comment

 
Top